Spørgsmål og svar


Det spørger kunderne oftest om

Har du spørgsmål til din aftale, vores priser, leverandørskift eller andet, kan du forhåbentlig finde svar her – eller blive hjulpet videre. Listen indeholder de spørgsmål, vores kunder oftest stiller. Hvis ikke du kan finde et svar her, er du altid velkommen til at kontakte os på 70 21 30 40.

​Det gør du, fordi din bolig ligger i Dansk Gas Distributions område, og du skal betale distributionsomkostninger til os. Distributionsomkostningerne omfatter skatter, afgifter, abonnement og transport af gassen til dig som modtager. Du får en særskilt faktura på dit forbrug af gas fra din gasleverandør.
Du kan sende en forespørgsel til distribution@danskgasdistribution.dk eller ringe på tlf. 70 21 30 42 (Jylland) eller på tlf. 70 21 30 43 (Sjælland) eller se mere her. Stikket kan også bestilles ved henvendelse til din VVS-installatør.
​Det pågældende brev sendes til alle de kunder, der skifter leverandør/aftale i Dansk Gas Distribution A/S område , da det er at betragte som leverandørskifte.
Kontakt kommunen for at få bekræftet, at det er tilladt at ændre energiform, og send derefter en opsigelse på distribution@danskgasdistribution.dk, eller ring på 70 21 30 42 (Jylland) eller på 70 21 30 43 (Sjælland). Priser og yderligere information findes her.

​Kontakt din nuværende – eller din kommende – gasleverandør. Så får vi automatisk besked.

Læs mere om flytning
Du skal åbne https://ditforbrug.dgd.dk i din browser og logge ind med dit kundenummer og din adgangskode. Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du finde den på alle regninger, du har modtaget efter den 1. oktober 2017. Hvis du har oplyst din e-mail adresse til os, kan du få tilsendt adgangskoden ved at indtaste e-mail adressen på forsiden af selvbetjeningsportalen og trykke på SEND-knappen. Du kan også få oplyst adgangskoden ved at kontakte vores kundeservice.
​Når du skal taste en aflæsning ved leverandørskifte og produktskifte, skal du gå ind under "ny aftale".
​Det skyldes, at du har skiftet gasleverandør, eller at du har lavet en ny aftale med din nuværende gasleverandør.

​Der er ingen reduktion i prisen for stikledningen, hvis du selv vil grave, da vi har en aftale med en ekstern entreprenør.

Se mere her
Ring til os på 70 21 30 42 (Jylland) eller 70 21 30 43 (Sjælland), eller send en e-mail: distribution@danskgasdistribution.dk
Ring til os på 70 21 30 42, eller send en e-mail: distribution@danskgasdistribution.dk
​Ring til os på 70 21 30 43, eller send en e-mail: distribution@danskgasdistribution.dk
​Ring til os på 70 21 30 40 – så hjælper vi dig med at finde ud af det.
Ring til os på 70 21 30 46, eller send en e-mail: ledningsinfo@danskgasdistribution.dk – eller se, hvor din gasledning ligger her.